9月入学案 1-2 R2.5.18
2020.05.18
9月入学案 1-2
4) The educational gap/ cannot be solved/
緊急事態と言う感情論では、教育格差は解消出来ない ( solve → 解決する be solved→受身)
by the emotional theory/ of the emergency.
( emotional → 感情的な、感情の theory → 理論、説、 of → ~という→同格関係)
5) Since the start/ of the school holidays in March /
3月の休校以来、生徒たちの、学習格差は、始まっている
the learning gap among students/ has begun. ( among → ~の間の)
And/ in the last 2 and half months,/ there has been/ a tremendous gap.
この2か月半で、物凄い格差が出来てしまっている
( tremendous → 凄まじい、物凄い)
6) Private prep schools/ have been giving/ students assignments/
私立の進学校では、3月の初めから、生徒に課題を出し、
( prep school → 進学校 prep → preparatory. assignment → 課題、割り当て)
and letting students submit/ since the early March.
提出させている ( submit → 提出する. let A(students) do → Aに~させる)
In other words,/learning is progressing/ at the same speed/ as regular time.
言い換えると、通常の時期と変わらぬスピードで、勉強が進んでいる
( in other words → 言い換えると. progress → 進行する.
( the same A as B → Bto同様のA)
( to be continued )
4) The educational gap/ cannot be solved/
緊急事態と言う感情論では、教育格差は解消出来ない ( solve → 解決する be solved→受身)
by the emotional theory/ of the emergency.
( emotional → 感情的な、感情の theory → 理論、説、 of → ~という→同格関係)
5) Since the start/ of the school holidays in March /
3月の休校以来、生徒たちの、学習格差は、始まっている
the learning gap among students/ has begun. ( among → ~の間の)
And/ in the last 2 and half months,/ there has been/ a tremendous gap.
この2か月半で、物凄い格差が出来てしまっている
( tremendous → 凄まじい、物凄い)
6) Private prep schools/ have been giving/ students assignments/
私立の進学校では、3月の初めから、生徒に課題を出し、
( prep school → 進学校 prep → preparatory. assignment → 課題、割り当て)
and letting students submit/ since the early March.
提出させている ( submit → 提出する. let A(students) do → Aに~させる)
In other words,/learning is progressing/ at the same speed/ as regular time.
言い換えると、通常の時期と変わらぬスピードで、勉強が進んでいる
( in other words → 言い換えると. progress → 進行する.
( the same A as B → Bto同様のA)
( to be continued )